středa 10. října 2012

Hororland - Procitnutí (Petr Kopl)

Hororland - Procitnutí

(Petr Kopl)


Série: Hororland
Díl: -
Počet stran: 128
Nakladatelství: Fragment
Překlad: -
Rok vydání: 2012
Anotace: Martin Lafetka donedávna patřil k těm nebohým náctiletým, kteří se chtějí za každou cenu odlišovat od okolí. Snad by raději zemřel, jen aby byl zajímavý. Ale pozor na přání…! Když se probudíte v márnici se znamením věčnosti na hrudi a duchové začnou vstávat z hrobů, tajemné síly světa živých i mrtvých se budou přetahovat o vaši duši, dali byste cokoli za to, abyste aspoň chvíli byli zase normální. To je však jen začátek… Martinovy pravé schopnosti se brzy projeví.

Ať se Češi snaží:
Začnu tím, že autor této komiksové knížky je Čech. Někteří jsou toho názoru, že dobrých českých spisovatelů píšících pro děti v dospívajícím věku je málo, tak se jim často nevytýká spoustu jejich chyb a každý je rád, že tedy nějaký ten Čech vůbec píše povídky. Tento přístup jsem alespoň viděla u hodně recenzí a já jsem poněkud jiného názoru.
Ano, jsem ráda, že nějací Češi se hrdě pustili do psaní a nečteme pouze americké románky náctiletých dívek a svalnatých sportovců hrající za školní tým. Aled i tak musím narovinu říci, že mne tato knížka velice zklamala. Čekala jsem mnohem mnohem a mnohem víc. Příběh byl trhaný, sekaný, spoustu věcí jsem si musela domýšlet. Jako by to byly poslepované kusy rozbitého zrcadla. Sice jste je spojili dohromady, ale nikdy už neuvidíte čistě celý obraz. Opravdu to chtělo všechno mnohem více promyslet. Z úvodní stránky jsem špatně odvětila, že tam bude i hodně lásky a nějaké zápletky mezi černovlasou dívkou - a klukem, hlavní postavou příběhu, -. V komiksu se mezi nimi ale v podstatě skoro nic nestalo. Tedy... co si čtenář nedomyslel, o to přišel.


Známé a přeci neznámé prostředí:
Ocitáme se zde ve známém prostředí, přesněji v Praze, a přeci objevujeme naprosto jiný pohled na ve dne velice rušné hlavní město. Ulice jsou nyní temné, strašidelné, všude číhá smrt - jsou jiné, než si je pamatuji ze školního výletu ve čtvrté třídě.

Grafika:
Jak mne zklamal text a jeho naprostá bezcílnost, docela mne zklamala i grafika. Čekala jsem poněkud propracovanější odvedenou práci. Tmavé ulice a vlající plášť Smrti byly docela hezké, ale jinak do všechno mohlo být o kousek lepší. Možná je to i tím, že jsem zastáncem trochu jiného stylu komiksů, takže někdo jiný to může zase naopak považovat za mistrovské dílo.

Shrnutí:
Jak už jsem tu zmiňovala, čekala jsem mnohem víc. Opravdu jsem se těšila, ale to, že na začátku komiksu autor napíše, že ti tento komiks změní život a je čistě tvůj osobní, tudíž ho nesmíš nikomu dávat ani půjčovat, a potom celý děj napíše bez cíle - alespoň jsem v něm neviděla plné cíle, tak je to potom o ničem. Komiks máte za chviličku přečtený, jak se těšíte, co bude dál a kdy už konečně bude nějaká akce, ale příběh přeskakuje z jedné scény do druhé a zdál se mi velice zmatený, nepřesný, popletený. Proto dávám velice nízké hodnocení.

Hodnocení: 4/10 
Stav: recenzní výtisk

Za tento recenzní výtisk vděčím nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji