sobota 3. listopadu 2012

Věk magie - Bájná pečeť (Bernd Perplies)

Věk magie - Bájná pečeť

(Bernd Perplies)

Počet stran: 424
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Vladana Hallová
Rok vydání: 2012
Anotace: Svět se mění. V troskách bájné Atlantidy, hluboko pod hladinou moře, rozlomila skupina kouzelníků prastarou pečeť, aby vyhlásila počátek nového věku magie. Dochází ke znepokojivým změnám, které mohou mít za následek ničivý chaos. Podaří se mladému reportérovi Jonathanovi odhalit tajemství starého Londýna, za jehož zdmi se ukrývají bájné bytosti, duchové a lidé s nadpřirozenými schopnostmi? Jak s tím souvisí smrt jednoho z největších kouzelníků? A je ještě vůbec šance na zvrácení osudu a záchranu světa tak, jak ho známe?

A je tu první díl napínavé trilogie! Na tuto knihu jsem se opravdu moc těšila a dost jsem od ní očekávala. Zaprvé nesmím pominout její krásnou obálku, která je velice hezky a nápaditě zpracovaná - ta loď je úchvatná. Dodává knize jakýsi nádech starodávnosti. Zadruhé nápad děje je originální a nádherný. I když se tu opět setkáme s magií jako v mnoha jiných knihách, příbězích a filmech, zde si autor opět dokázal vymyslet novou - svou - formu užívání magie, její historii, řády a pravidla, zkrátka žádné kopírování již vydaných námětů. Autorovo psaní je dle mého názoru asi na stejné úrovni jako psaní Suzanne Collins (Hunger Games), akorát se Perplies pohybuje v rozmezí jiného žánru.


Zde máme tu čest setkat se s opravdu inteligentním a nadaným autorem, který alespoň pro mne byl dosud naprosto neznámý. O knize jsem měla vysoké mínění ještě než jsem si ji přečetla a vůbec, ani v nejmenším, mne nezklamala! Opravdu mne bavila od začátku do konce, perfektní příběh a krásné nápady! U jiných knížek by mi možná trochu vadilo každá kapitola, jiné místo a čas, ale tady to sedělo a bylo to příjemné, napínavé. Jindy takto rozčleněné knihy nemám ráda, ale tím, že to tu autor skvěle popisoval a zároveň vložil přiměřenou dávku akce, vše klaplo, dílky se složily dohromady jako puzzle a vše zapadlo na svá místa. Opravdu úchvatné dílo hodné ocenění.


Na začátku každé kapitoly je kraťoučký článek z uvedených zdrojů, který buď zavádí do děje nebo přímo vystihuje celou kapitolu. Tak nějak vás nabudí na další čtení, řekla bych. Je to určitě moc pěkný nápad a dodá to knize její sílu působnosti.

A o čem kniha vůbec jedná?
Stane se osudný okamžik, kdy výprava v ponorce Nautilus nalezne pradávnou magickou pečeť. Celý svět se tímto okamžikem změní, všude je magie, každý kouzelník i čarodějka to pocítí. Všechny věci jsou teď mnohem více magicky nabité, skoro jako by se každá jejich částečka kmitavě pohybovala a zářila do temnoty. Avšak to není nic dobrého. Zachrání někdo tento svět před nebezpečnou magií? Shoda náhod, vhodné načasování a trocha štěstí dělá někdy opravdu hodně.

Hodnocení: 10/10
Stav: recenzní výtisk

Za tento recenzní výtisk vděčím nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.

2 komentáře:

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji