sobota 11. května 2013

Knižní recenze: Divergence

Knižní recenze na...

Divergence
Veronica Roth

Originální název: Divergent
Autor/ka: Veronica Roth
Překladatel/ka: Radka Kolebáčová
Edice: Divergence
Pořadí v edici: 1.
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012 (ČR)
Počet stran: 344
Žánr: Dystopie



Anotace
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Můj názor na knihu
    Tuto knihu mi nejprve s doporučením půjčila moje kamarádka, abych si ji přečetla. V podstatě jsem ani nevěděla, do čeho jdu, jen to, že je kniha prý dost dobrá. Jenže po asi pěti kapitolách pak zůstala knížka zasunutá v knihovně, protože jsem na ni zkrátka neměla čas. Později jsem ji kamarádce vrátila s tím, že si ji dočtu, až si ji půjčím v knihovně.
zdroj
     Tak uplynula nějaká doba, než jsem na ni konečně narazila a mohla ji dočíst. Jedno mohu říci rovnou: Jsem moc ráda, že jsem si mohla tuhle báječnou knihu přečíst.
     Knížku jsem za dva večery měla přečtenou a už se nemohla dočkat druhého dílu, který mimochodem teď čtu a brzy tu bude recenze i na něj.
zdroj
     Musím se přiznat, že nemám vůbec co knize vytknout. Vážně ne. Je to docela neobvyklé a zvláštní, ale tahle kniha je prostě úchvatná. Sama hlavní hrdinka Beatrice, která si nechává říkat Tris, je velice okouzlující a jsem moc ráda za to, že autorka do této atmosféry nedala žádného úchvatného hrdinu s velkým H, který dokáže bojovat s každým, nedělá chyby a je zkrátka úžasný. Ne, takový hrdina nemůže být člověk, protože člověk dělá chyby. A možná právě některé chyby dělají člověka naopak dokonalejším. No není to zvláštní? Tris je vzhledem naprosto normální dívka, ani není nijak atraktivní, ale o to víc je neobyčejná uvnitř. Opravdu je moc statečná a ze svých chyb se snaží poučit. Je to bojovnice a jen tak se nevzdává. Ještě více obdivuhodné je, jak se dokázala vypořádat se změnou svého života od základů. Přeci jenom přejít z Oddanosti k Neohroženým chce hodně odvahy a ještě více dřiny tam pak vůbec zůstat.


obrázek z právě se natáčejícího filmu (zdroj)
     V Neohroženosti se Tris seznámí s Čtyřkou, který je jejich učitelem boje a celkově veškerého výcviku. Už od začátku se jí Čtyřka tak trochu líbí, ale je jasné, že s ním přeci chodit nemůže, je to její instruktor. Všechno se ale změní, protože se Čtyřka zamiluje do ní a to už Tris neodolá. Věkově jsou od sebe jen dva roky a i když jsou jen v mých představách, moc jim to spolu sluší. V téhle době už se jen těžko hledá nějaký ten Čtyřka. Co bych za něho dala, že? Ale tak než se tu nad ním začnu rozplývat, shrnu to pouze do jedné věty: Holky, Čtyřku si zkrátka vychutnáte.
     Celkově všechny postavy mi sedly a společně vytvořily krásný příběh.
     Kniha má svůj originální půvab a pokud hledáte něco kvalitnějšího, ale zároveň zábavného na čtení, ale už vás nudí ty stále dokola se opakující témata, Divergence se vám bude určitě líbit.
     V téhle knize nechybí vůbec nic a nic není přehnané.
     Je to úchvatná kniha a celou řadu rovnou přidávám ke svým oblíbeným.
    
O autorce
Veronica se narodila a bydlí v Chicagu. Psaní se věnuje již od svých dvanácti. Studovala tvůrčí psaní na Northwestern University a nyní pracuje na plný úvazek jako spisovatelka. Jak sama o sobě ráda tvrdí, je šest stop vysoký sci-fi nerd, který oblečený ve svém oblíbeném pyžamu projíždí ve volném čase dlouhé hodiny Wikipedii a který má neskutečné množství různých fobií.
Děj své prvotiny Divergence, jež je zároveň počátečním dílem stejnojmenné trilogie, umístila do Chicaga, které tak dobře zná a miluje. Už její první kniha zaznamenala velký úspěch, když ji prestižní deník The New York Times zařadil na šesté místo v seznamu bestselerů. 
(zdroj)

Hodnocení knihy: 10 z 10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji