Knižní recenze na...

Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012 (ČR)
Počet stran: 376
Žánr: Současnost, drama

Anotace
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie.
Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie.
Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Můj názor na knihu
     Než jsem Nebezpečnou lásku začala číst, přečetla jsem si několik recenzí, které knihu ohromně chválily a doporučovaly. Už dlouho jsem teď četla jenom samé fantasy a dystopie a pomalu mi to začínalo lézt krkem, jak si jsou ty žánry různých knih docela dost podobné. Proto takový náhlý střih do úplně jiného žánru, protože mám ráda různorodost a nevydržím číst jen jeden dva žánry pořád dokola, občas to musím zkrátka prostřídat, tudíž tu mám Nebezpečnou lásku.
zdroj
     Nebezpečná láska je skutečně kniha nebezpečná, jelikož hrozí to, že nepřestanete číst, dokud knihu skutečně nedočtete a věřte mi, není příliš lehké se od knihy odtrhnout. Já ji měla přečtenou přes víkend a stálo mě to opravdu dost úsilí, abych četbu přerušila, zaklapla knihu a šla spát, když už jsem měla naprosto vyždímané oči od písmenek. Rozhodně nedoporučuji knížku číst před nějakým učením, testy nebo prací, na kterou se potom musíte hodně soustředit, protože ovládnout se a odvrátit myšlenky od děje knihy je vskutku dost těžké. Pořád o knize musíte přemýšlet a nejradši byste se k ní hned vrátili a pokračovali v ději. Od české autorky je takové dílo naprosto famózní, protože kniha má hlavu a patu, je zábavná, příběh je úsměvný a milý, ale hlavně originální! Konečně pravá originalita!
     Hlavní hrdinkou je Paige, kterou obdivuji už od úplného začátku děje. Na konci je snad ale ještě lepší a ten epilog, kdy o ní přemýšlí Robert… hm, třešnička na dortu. Paige je opravdu skvělá a je dost těžké ji vůbec popsat, protože se vyznačuje spíš svým jednáním v jednotlivých situacích. Ale je úžasná, to vám řeknu narovinu. Byla to pravá hrdinka, která nic nepředstírala a autorka její chování udělala naprosto upřímné, správně milé, ale i ostražité, udělala z hlavní hrdinky někoho krásného a příjemného. Tentokrát jsem s hrdinkou neměla vůbec žádné potíže, protože kniha celkově byla napsaná jaksi „vyspěle“, je vidět, že autorka nad knihou přemýšlela a nepsala jen tak naoko prostě nějaký příběh, ale je to všechno hezky rozmyšlené a zdě vidět odraz autorčiny vyspělosti vůči psaní.
zdroj
     Koho si ale určitě zamilujete, je Michael. Já ho zbožňuju. Zbožňuju tuhle knihu, zbožňuju ten příběh… prostě si knihu přečtěte sami a uvidíte – je to suprová kniha. Vztah mezi Paige a Michaelem je tak krásný! Mezi nimi je to tak složitě roztomile dokonalé. Není to jako tucty jiných románů, už jenom proto, že je Michael takový, jaký je a Paige se o něho má starat. Ale i tak je to mezi nimi krásné. Michaela a jeho úšklebky jsem si naprosto živě představovala. Autorka scény a rozhovory moc hezky a nápaditě popisovala, že jsem se často smála a dost se u toho bavila.
     Knihu doporučuji, přečtěte si ji, je skvělá. Koukala jsem, že autorka napsala už jakési volné pokračování, tak jsem zvědavá, asi si přečtu i to, uvidím. Rozhodně nad knihou neohrnujte nos, kniha je výjimečná a její autorka Kateřina Petrusová je moc šikovná.

O autorce
Kateřina Petrusová se narodila 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nenarazila na plno stějně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina s názvem Nebezpečná láska.
V současné době žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.

(zdroj)

Oficiální web Kateřiny Petrusové: http://www.katerinapetrusova.cz