Recenze: Rozpolcení (Temná akademie #3)

Temná akademie: Rozpolcení
Gabriella Poole

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 288
Vydání v ČR: 2013
Anotace: Darkova akademie začíná nový semestr ve starobylém Instanbulu. Cassie je vznešeností města nadšená, nemá ale sílu na to, aby si pobyt pořádně užila. Musí si zvolit mezi privilegovaným světem Vyvolených a svými nejlepšími přáteli. Cassie stojí před osudovým rozhodnutím, které jí může změnit život jednou provždy. Mezitím se městem plíží vrah a podezření může padnout na kohokoliv...

Třetí a konečný díl série Temná akademie se odehrává v Istanbulu. Chtěla jsem si ho přečíst z toho důvodu, že jsem byla hodně zvědavá, jak vše autorka zakončí, protože toho bylo hodně nedořešeno a vyvstávalo stále hodně otázek. Bohužel jsem se dočkala pouze velkého zklamání a naprosto neprofesionálně napsané knihy. Tajně jsem doufala, že se z předchozích dvou dílů autorka poučí a ve třetím už bude o něco obratnější, ale naopak, jako by se to ještě zhoršilo.

Na začátku knihy byl trochu matoucí prolog, který byl hned ze začátku dost akční. Ani to však nezachránilo nudění se při prvních kapitolách, kdy se zas tak moc věcí nedělo, což by se dalo překousnout, pokud by vás naprosto neprovokovala hlavní hrdinka svým chováním. Někdy Cassie asi vůbec neměla vlastní sebeúctu, jindy zase na všechny vřeštěla jako pominutá, přitom k tomu nebyl zase až tak velký důvod. Chovala se vážně podivně a hodně problémů si vlastně způsobila sama a svou (ne)komunikací. Třičtvrtě knihy bylo hodně věcí rozepsaných, ale možná až nezvykle moc na autorčin styl, protože to se ukázalo na konci knihy.

Pomalu jsem se prokousávala k vyřešení všech těch záhad, ale najednou byl konec tak rychle semletý do pár stránek, až bylo náhle vše vzhůru nohama a o to horší bylo, že kniha skončila vlastně nedokončeně. Těšila jsem se, že se konečně vše vyřeší, ale bohužel spisovatelka neodpověděla na základní otázku: Zda bude Cassie opravdu s Ranjitem, či ne. Nechala jejich vztah tak otevřený - "možná někdy". Jak to bylo dál s přátelstvím mezi Cassie a Isabellou? Usmířily se někdy vůči tomu, co se vlastně stalo? Kniha byla vskutku nepoměrně napsaná, jednou příliš bez děje, dlouhé nudné popisování, které nikam nevede, podruhé zase příliš akce najednou, že se čtenář pomalu ani nemůže vzpamatovat a správně všechno pochopit.

Kniha je dobrá pro náctileté, kteří hledají něco jednoduššího na čtení, bez hluboké pointy, jen tak pro zábavu. Pro náročnější čtenáře bych doporučovala zamířit trochu někam jinam.

Hodnocení: 4/10
Děkuji nakladatelství Fragment, které mi poskytlo recenzní výtisk této knihy.